FAQ

Stel gerust je vraag. We zijn er om je te helpen.
Antwoord op je vraag niet gevonden? Probeer onze AI tool of neem contact op met onze klantenservice

Betalen en bestellen
Hoe kan ik bestellen?

Goede vraag, je kunt bestellen door hier de producten die je wilt ontvangen in je winkelwagen te doen en veilig af te rekenen. Je kunt ons ook mailen op hello@moowy.be. Daar kunnen we eventuele vragen voor je beantwoorden. Als het niet lukt om online te bestellen, dan kun je de bestelling ook telefonisch of per mail aan ons doorgeven. Wij zorgen er dan voor dat je een veilige betaal link ontvangt per mail.

Hoe kan ik betalen?

Bij Moowy kun je betalen met de meest gangbare en veilige betaalmethodes. Op dit moment ondersteunen we:

  • Ideal
  • SOFORT Banking
  • KBC/CBC Payment Button
  • PayPal
  • Mastercard
  • Visa
  • American Express
  • ING HomePay
  • Apple Pay
  • Klarna

Als de betaalmethode van je keuze er niet tussen staat stuur ons dan een mail. Dan kunnen we kijken of we deze betaalmethode kunnen toevoegen.

Hoe werkt de terugbetaling?

Als je een product retourneert en wij ontvangen het in de originele, ongeopende staat dan storten wij het bedrag dezelfde dag terug naar dezelfde rekening waarmee betaald is. Uitzondering hierop zijn de accessoires. Bij de accessoires mag de verpakking geopend zijn, echter moeten de producten ongebruikt zijn en de verpakking nog in verkoopbare staat. Wij zorgen ervoor een terugbetaling te voldoen binnen 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen.

Bovenstaande voorwaarden zijn niet dwingend voor de uitoefening van het herroepingsrecht.

Waar kan ik mijn kortingscode invullen?

Op de betaalpagina, tijdens het afrekenen, kun je de kortingscode invullen De korting wordt dan gelijk in mindering gebracht op het totaalbedrag.

Hoe maak ik een eigen account aan?

Een account aanmaken kan heel simpel via deze link.

Waar vind ik mijn bestelgeschiedenis?

Log hier in met je account om je bestelgeschiedenis te bekijken. Heb je geen account? Maak er dan een aan met het e-mailadres die je gebruikt hebt bij eerdere bestellingen. De eerdere bestelling zullen dan in je bestelgeschiedenis verschijnen.

Zijn de genoemde prijzen in de webshop inclusief btw?

Ja, alle genoemde prijzen op moowy.nl zijn inclusief btw.

Verzenden en leveren
Wat kost het verzenden?

Voor elke bestelling zijn de verzendkosten €5,95.

Naar welke landen verzendt Moowy?

We verzenden op dit moment alleen naar Nederland, België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

Wil je vanuit het Nederland bestellen kijk dan op onze Nederlandse website: www.moowy.nl

Wil je vanuit het Verenigd Koninkrijk bestellen kijk dan op onze Engelse website: www.moowy.co.uk

Wil je vanuit Duitsland bestellen kijk dan op onze Duitse website:  www.moowy.de

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Na het afronden van de bestelling ontvang je eerst een bevestigingsmail. Wanneer je pakket is ingepakt en verzonden ontvang je een mail met daarin de track & trace code. Hiermee kun je je pakket volgen bij de vervoerder.

 

Als je graszoden hebt bestelt, zul je van onze kweker per mail op de hoogte gehouden worden van de levering en het definitieve levermoment.

Hoe worden de producten verzonden?

Wij verpakken de producten in een stevige zak of fles. Bij bestellingen met een groot gewicht zorgen we voor een extra stevige doos en voldoende vulmateriaal zodat de producten onbeschadigd worden afgeleverd. Voor meer informatie over het verzenden en leveren vind je op onze pagina Verzending en retouren.

 

Heb je graszoden bestelt?

Onze graszoden worden bij jou bezorgd door de kweker zelf. Indien gewenst, kunnen we de graszoden bij je thuis of rechtstreeks op de werf leveren. Hiervoor beschikt onze graszoden kweker over een eigen vrachtwagen met meeneem-heftruck. Dit geeft ons de mogelijkheid om de graszoden te plaatsen waar dat jij dat wilt. Als het terrein het toelaat, kunnen we de palletten zelfs neerzetten in de tuin, zodat je de rolletjes enkel maar moet uitrollen. Dankzij de brede banden kunnen wij ook over onverhard terrein rijden.

Retouren
Kan ik mijn producten retour zenden?

Ja dat kan. Wanneer je een product retour wilt sturen moet je contact opnemen met onze klantenservice. Als we het pakket retour hebben ontvangen, en de producten onbeschadigd zijn, wordt het geld dezelfde dag nog teruggestort. Het kan wel een paar dagen duren voor het op jouw rekening staat. Kijk hier voor alle Verzend & Retour voorwaarden.

De MOOWY retour voorwaarden zijn niet dwingend voor de uitoefening van het herroepingsrecht.

Hoe kan ik een product retour sturen?

Ben je niet tevreden met je aankoop? Je kunt een product binnen 100 dagen na aankoop retourneren. Voorwaarde is dat de productverpakking ongeopend is. Uitzonderingen hierop zijn de accessoires, indien deze open maar ongebruikt zijn kunnen deze ook geretourneerd worden. Er zijn geen kosten verbonden aan het retourneren van producten.

Retourneer hier jouw producten

Kan ik een product gratis ruilen?

Door het ruime assortiment met verschillende producten is het niet mogelijk deze om te ruilen. We raden aan het product terug te sturen, na retour ontvangst storten wij het geld gelijk terug op je rekening, waarna je een nieuwe bestelling kunt plaatsen in onze webshop.

Moet ik betalen voor het retour sturen van producten?

Nee, er zijn geen kosten verbonden aan het retourneren van producten.

Het herroepingsrecht bij MOOWY

Je kunt binnen 14 dagen na ontvangst aan ons laten weten dat je van de aankoop af wenst te zien. Na aanmelding heb je vervolgens nog eens 14 dagen om de producten daadwerkelijk te retourneren. Je kan ook zonder voorafgaande mededeling de producten binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen, als je daarbij maar een mededeling voegt waaruit jouw wens tot herroeping blijkt.

 

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping (hier bekijken), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

 

Gevolgen van de herroeping

Als je een product retourneert en wij ontvangen het in de originele, ongeopende staat dan storten wij het bedrag dezelfde dag terug naar dezelfde rekening waarmee betaald is. Uitzondering hierop zijn de accessoires. Bij de accessoires mag de verpakking geopend zijn, echter moeten de producten ongebruikt zijn en de verpakking nog in verkoopbare staat. Wij zorgen ervoor een terugbetaling te voldoen binnen 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen.

 

Retourneer hier jouw producten

 

U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

 

Het retouradres:

MOOWY B.V.

Zoete Inval 4 -8

4815HK BREDA

 

 

Klachten
Waar kan ik een klacht indienen?

Indien u een klacht heeft over onze producten of onze service, dan kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. Dat kunt u hier vinden. U krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie. Mocht u het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht?

Ben je niet tevreden met de afhandeling van jouw klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Garantie
De wettelijke garantie

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

 

Wat houdt de 100% tevredenheidsgarantie in?

Als je niet tevreden bent met een van onze producten, neem dan contact met ons op en laat het ons weten. We zullen er alles aan doen om je te helpen. Als we je niet kunnen helpen, betalen we je jouw geld terug nadat je het product aan ons hebt geretourneerd.

Gazononderhoud
Hoe verzorg ik mijn gazon?

Onze tips & advies pagina staat vol met artikelen over gazononderhoud en handige downloads.

Wat is de oorzaak van de gele vlekken in mijn gazon?

Gele vlekken ontstaan door verschillende oorzaken: slechte bodembewerking, droogte, te veel dood organisch materiaal (vilt), of slechte beluchting. Enkele veel voorkomende oorzaken van gele vlekken zijn:

  • Het gazon heeft een tekort aan voedingsstoffen;
  • De pH-waarde van het gazon is niet goed, waardoor voedingsstoffen niet goed door de bodem worden opgenomen;
  • Overbemesting: zorgt ervoor dat het gras verbrandt en geel wordt;
  • Ongedierte zoals engerlingen en zwartkoppen die de wortels van het gras aantasten.
Er groeit mos in mijn gazon: hoe kom ik daar vanaf?

Een goede manier om van mos af te komen is verticuteren. Gebruik onze Verticuteer Kit Standaard: deze bevat alles wat u nodig hebt om uw gazon voor te bereiden, te verticuteren en te herstellen.

Strooi na het maaien Iron Plus 2-in-1 meststof voordat u gaat verticuteren. Dit maakt het gras robuuster en beter bestand tegen het verticuteerproces dat uw gazon kan belasten.

Strooi na het verticuteren meer meststof om uw gazon te helpen herstellen. Zaai vervolgens het hele gazon opnieuw in met vers gazonzaad (alles inbegrepen) en strooi ten slotte kalk over het gazon om de verzuring van de bodem tegen te gaan.

Wacht ten minste drie weken voordat u kalk strooit na het bemesten.

Schimmels in het gazon: Wat kan ik er aan doen?

De meeste schimmelziekten kunnen worden voorkomen door de drainage van uw grond te verbeteren. Regelmatig beluchten van het gazon en de juiste bemesting zullen de meeste schimmelinfecties van het gazon tegengaan. Een veel voorkomende schimmelziekte is Rooddraad, te herkennen aan de roodbruine gloed van de aangetaste delen van het gazon. Als u goed kijkt, kunt u de schimmeldraden zien. Rooddraad kan worden voorkomen door het gazon te bemesten met een stikstofmeststof. Gebruik Spring Boost in het voorjaar, samen met Easy Mow-meststof in de zomer.

Ik ben bang dat ik engerlingen of mee-eters in mijn gazon heb. Hoe kan ik dat controleren en wat kan ik eraan doen?

Rupsen en regenwormen vreten de wortels van het gras aan en veroorzaken lelijke plekken in het gazon. Soms kun je de grasplant “los” op het gazon zien liggen. Door een stukje van de grasmat af te snijden en eronder te kijken, kun je de larven zien zitten. Het advies is om eerst de larven te bestrijden, eventueel met nematoden, daarna het gazon te walsen en te verticuteren. Tot slot het gazon bemesten en doorzaaien.

Hoe kan ik klaver in mijn gazon bestrijden?

Klaver is een teken van vocht en een tekort aan stikstof. Bemest daarom drie tot vier keer per jaar met een meststof die speciaal voor dat seizoen is bedoeld. Het is ook het beste om ‘s morgens vroeg en niet te vaak water te geven; één keer per week is voldoende als het die week niet regent. Klaver kan goed tegen maaien, maar het is toch belangrijk om vaak te maaien zodat u de groei van het gras stimuleert. Als u in het voorjaar of najaar verticuteert, kunt u de klaver eruit trekken. De wortels komen dan beter bloot te liggen. Zorg ook voor een dicht gazon door het hele gazon elk jaar opnieuw in te zaaien, zodat onkruid minder kans krijgt!

Gazonmest
Waarom moet u uw gazon bemesten?

Bemesting is essentieel voor een gezond gazon. Meer informatie over bemesting vindt u hier.

Mijn gazonmest werkt niet. Waarom niet?

Gazononderhoud is afhankelijk van het weer – het moet de juiste temperatuur en vochtigheidsgraad hebben voordat het volledig actief is. Afhankelijk van de omgevingsomstandigheden kan het een paar dagen langer duren voordat de meststof werkt.

Hoe weet ik welke meststof mijn gazon nodig heeft?

Zorg ervoor dat er voldoende voedingsstoffen in de bodem zitten door het gazon vier keer per jaar te bemesten. Onze meststoffen zijn speciaal afgestemd op de exacte voedingsbehoeften van uw gazon voor elk seizoen. Gebruik dit als een seizoensgids:

Voorjaar: Lente boost gazon meststof.

Zomer: Langdurige gazonmest.

Vroege herfst: All-round gazonmeststof.

Herfst: All-round gazonmeststof.

Waarom heeft mijn gazon kalk nodig?

De meeste bodems worden zuur door de natuurlijke afbraak van organisch materiaal. Kalk herstelt de zuurgraad (pH) van te zure grond. Wanneer de pH-waarde goed is, neemt het gras de voedingsstoffen beter op. Kalk zorgt er dus voor dat uw bodem meststoffen beter opneemt.

Wanneer en hoe vaak moet ik kalk strooien?

Kalk bindt zich aan stikstof. Als u kalk en kunstmest te dicht bij elkaar strooit, binden ze zich aan elkaar en verliest u het effect van beide. Laat ten minste drie weken tussen het bekalken en het bemesten.

Wat is de ideale pH-waarde voor mijn gazon?

De juiste pH-waarde ligt tussen 5,5 en 6,5.

Ik ben bang dat ik te veel gazonmest heb gestrooid. Wat kan ik doen tegen overbemesting?

Overbemesting kan lelijke verbrande plekken in het gazon veroorzaken als gevolg van de zon. Bij twijfel kunt u het gazon na het bemesten extra goed besproeien met een grote hoeveelheid water, zodat de grond meteen zoveel mogelijk meststoffen opneemt.

Kan ik het gazon bemesten met compost, champignonmest of wormenmest?

Compost, koemest of champignonmest zijn bodemverbeteraars – goed voor een humusrijke bodem. Ze leveren echter niet genoeg voedingsstoffen aan het gras om kunstmest te vervangen. Gebruik daarom goede grond gemengd met compost bij de aanleg van een gazon of als topdressing, maar bemest het gazon ook drie tot vier keer per jaar met onze meststoffen.

Zijn de meststoffen schadelijk voor mijn huisdier?

Nee. Onze meststoffen zijn onschadelijk voor huisdieren. Wel raden wij aan om het gazon direct na het bemesten water te geven. Dit zorgt ervoor dat de grond de meststof sneller opneemt.

Hoe kan ik mijn strooier juist instellen?

Wij geven geen instellingen voor strooiers op, omdat de hoeveelheid strooi afhankelijk is van andere factoren, zoals de loopsnelheid en het looppatroon. Voor het beste resultaat: Bereken hoeveel kunstmest u nodig heeft voor de grootte van uw gazon, en verdeel dit in twee gelijke delen. Stel de strooier in op een van de laagste standen, doe de eerste helft in de strooier en loop het hele gazon in de lengte af. Voeg de tweede helft van de meststof toe (ook als u nog wat meststof over hebt). Zet de strooier op een iets hogere stand en bestrijk het hele gazon in de breedte. Als u nog kunstmest over hebt, loopt u diagonaal en strooit u het restant. U kunt dit ook tot drie keer toe doen om het gelijkmatig te verspreiden.

Graszaad
Mijn graszaad kiemt niet. Wat is er mis?

Als de bodemtemperatuur lager is dan 10 ℃, zal het graszaad niet ontkiemen – dat is de natuur! 🙂 Als de temperatuur rond de 10 ℃ of iets hoger komt, zal het kiemproces op gang komen en zal er binnen een paar weken gras tevoorschijn komen…

Hoeveel graszaad heb ik nodig voor mijn gazon?

Om deze vraag te beantwoorden, maken we een onderscheid tussen twee toepassingen: 34 g per vierkante meter voor het inzaaien van een nieuw gazon; 17 g per vierkante meter voor het doorzaaien van een bestaand gazon.

Wat is de beste tijd van het jaar om gras te zaaien?

Het voorjaar en de vroege herfst zijn de beste periodes. De bodemtemperatuur moet minstens 10 graden zijn om de graszaden te laten ontkiemen. De bodemtemperatuur is niet hetzelfde als de luchttemperatuur en blijft in het voorjaar langer koud, terwijl de bodemtemperatuur in het najaar langer warm blijft.

Hoe moet ik graszaad zaaien?

Bereken de benodigde hoeveelheid graszaad: 34 g per vierkante meter voor het inzaaien van een nieuw gazon of 17 g per vierkante meter voor het doorzaaien van een bestaand gazon. Heeft u een groot gazon? Verdeel het gazon in kleinere delen en bereken de benodigde hoeveelheid graszaad per deel. Verdeel de benodigde hoeveelheid zaad in tweeën. Strooi het eerste deel in de lengte uit en het tweede deel in de breedte. Hark het graszaad lichtjes in de grond voor een optimaal contact. Rol met een gazonroller (of druk het zaad met uw schoenen in de grond op een klein gazon). Het graszaad maakt beter contact met de grond en zal minder snel wegspoelen. Geef water en houd de grond voldoende vochtig tot het zaad ontkiemt. Het is beter om vier keer per dag licht water te geven dan om één keer per dag zwaar water te geven om het risico op uitdroging of uitspoeling te vermijden. Lees ook deze tips van Louis over de juiste omstandigheden voor het zaaien van graszaad.

Hoe kan ik kale plekken in mijn gazon tegengaan?

Geef onkruid geen kans en herplant kale plekken op tijd als volgt:

  1. Meng wat grond en compost in een emmer (70/30);
  2. Voeg het graszaad toe;
  3. Meng goed;
  4. Strooi het mengsel nu op de gewenste plek +-1cm dik;
  5. Druk aan met uw voeten;
  6. Bevochtig en zorg voor voldoende vocht gedurende 14 dagen.
Hoe lang duurt het voordat mijn graszaad kiemt?

Het graszaad ontkiemt binnen 7 tot 14 dagen. Dit zijn tijdstippen bij benadering – soms ontkiemt het graszaad sneller; soms heeft graszaad iets meer tijd nodig om volledig te ontkiemen.

Ik heb mijn graszaad twee weken geleden gezaaid en ik zie nog steeds geen grassprietjes. Waarom?

Controleer de omstandigheden: Is de grond warm genoeg? Heeft het graszaad voldoende bodemcontact gemaakt? Hebt u de grond voldoende vochtig gehouden? Direct bodemcontact is nodig. Als er een laag oud organisch materiaal op de toplaag van de grond ligt, kan het zaad moeite hebben om te ontkiemen. Komt u er zelf niet uit wat de oorzaak is, dan kijken wij graag met u naar de mogelijkheden. Neem contact met ons op voor een persoonlijk advies.

Wat kan ik doen tegen vogels die mijn graszaad opeten?

Meestal blijft de schade beperkt, maar in een zeer vogelrijke tuin kunt u prikkers plaatsen met stukjes zilverfolie eraan om de vogels af te schrikken.

Ik heb mijn gazon ingezaaid. Wanneer kan ik er op lopen?

Als het gras ontkiemd is, mag u er 14 dagen niet op lopen, want jong gras kneust snel en herstelt niet.

Hoe lang kan mijn graszaad na opening worden bewaard?

Na opening is het graszaad nog minstens een jaar houdbaar, indien het op een donkere en droge plaats wordt bewaard.

Verticuteren
Waarom moet ik mijn gazon verticuteren?

Gras heeft ruimte nodig om zich te ontwikkelen tot een mooi groen gazon. Met ruimte bedoelen we “ruimte tussen de grasplanten”. Deze ruimte wordt vaak in beslag genomen door mos, onkruid of een laag vilt. Verticuteren creëert ruimte.

Wat is verticuteren?

Verticuteren is een belangrijke onderhoudstechniek voor het verwijderen van mos of dood organisch materiaal, ook bekend als de rietlaag of vilt. Dit organisch materiaal verstikt uw gazon. Verticaal maaien geeft het gras meer ruimte om zich te ontwikkelen.

Wanneer moet ik verticuteren?

Verticuteren is belastend voor het gazon en daarom kan het best worden geverticuteerd in een periode waarin het gras goed groeit (in het voorjaar van maart tot mei, en in het najaar van eind augustus tot oktober).

Hoe vaak moet ik verticuteren?

Als uw gazon veel vilt en mos produceert, moet u het jaarlijks verticuteren. Dit houdt het fris en voorkomt dat het een te grote klus wordt. Als de viltlaag minder dan 1 cm is, kunt u om het andere jaar verticuteren. Als de rietlaag 2 cm is, moet u zeker elk jaar verticuteren. Let op: als u maaisel op het gazon laat liggen, zal de viltlaag sneller groeien.

Onkruid en mos
Waar komt onkruid vandaan?

Onkruid nestelt zich in slecht onderhouden delen van uw gazon. Is het gras te kort gemaaid? Heeft het weinig of geen extra voeding gekregen? Zijn er kale plekken? In die omstandigheden wordt uw gazon een onkruidreservaat. Maar onkruid kan ook in uw gazon terechtkomen via vogelpoep, de wind of via compost.

Hoe bestrijd ik onkruid en mos?

Onkruid in uw gazon kan op de volgende manieren worden bestreden: Met de hand. U kunt veel onkruid met de hand verwijderen, maar met een onkruidfrees kunt u onkruid bij de wortels verwijderen (en hoeft u niet te bukken). Dit is echter wel een tijdrovende klus. Een pluspunt is dat u andere planten niet beschadigt. Pesticiden: Kies een onkruidverdelger die uw gazon niet doodt. Gebruik een drukspuit en lees de gebruiksaanwijzing zorgvuldig. Zorg ervoor dat u beschermende kleding draagt.

Wat kunt u doen om onkruid te voorkomen?

Maai regelmatig en maai het gras niet te kort. Zo vormt het gras een betere barrière en wordt onkruid voorkomen. Voor siergazons maait u tot ten minste 3 cm. Voor schaduwrijke gazons en speelplaatsen maait u tot 4 cm. – Zorg voor een dichte grasmat door kale plekken door te zaaien. – Net als alle planten hebben de wortels van het gazon zuurstof nodig. Belucht uw gazon één keer per jaar. – Uw gazon heeft ook voeding nodig. Deze voeding komt in de vorm van een meststof. Het is belangrijk om uw gazon 3 tot 4 keer per jaar te bemesten.

 

Graszoden
Wat kost 1 rol graszoden?

De prijs per graszode hangt af van de hoeveelheid die je koopt en van in welke regio je koopt. We hanteren een minimale afname van 70 m2.

Wat is de beste tijd van het jaar om graszoden te leggen?

Graszoden leggen kan bijna het hele jaar door. Houd als vuistregel 1 januari tot 1 december aan, maar houd rekening met het weer. Wanneer kun je beter geen graszoden leggen? Bij 30+ graden of als het vriest. Pas sowieso op voor uitdroging. Leg de graszoden op de dag dat ze geleverd worden.

Waar bezorgen jullie?

Momenteel bezorgen we nog uitsluitend in België. Op dinsdag en donderdag doen wij Oost- en West-Vlaanderen aan, op woensdag en vrijdag de andere regio’s.

Hoe snel worden mijn graszoden bezorgd?

De graszoden worden binnen een week geleverd. Grote orders worden snel bezorgd aangezien die meer tijd nodig hebben om te leggen. Na het bestellen zal er per mail contact met je worden opgenomen met betrekking tot een leverdatum.

Hoe wordt er bezorgd?

Indien gewenst, kunnen we de graszoden bij je thuis of rechtstreeks op de werf leveren. Hiervoor beschikt onze graszoden kweker over een eigen vrachtwagen met meeneem-heftruck. Dit geeft ons de mogelijkheid om de graszoden te plaatsen waar dat jij dat wilt. Als het terrein het toelaat, kunnen we de palletten zelfs neerzetten in de tuin, zodat je de rolletjes enkel maar moet uitrollen. Dankzij de brede banden kunnen wij ook over onverhard terrein rijden.

Hoe worden de verzendkosten bepaald voor de graszoden?

De verzendkosten van de graszoden worden bepaald op basis van je locatie. De definitieve verzendkosten worden berekend zodra je de graszoden toevoegt aan je winkelwagen.

Groen Gazon Service
Wat omvat ‘Groen Gazon Service’?

De Groen Gazon Service van MOOWY is een abonnementsservice waarbij je gedurende 12 maanden de juiste gazononderhoudsproducten en adviezen ontvangt voor een optimaal onderhouden gazon. Je zult de fysieke producten in vier seizoenspakketten ontvangen inclusief een stappenplan per pakket.

Wat zijn de voordelen van het Groen Gazon Service abonnement?

Met de Groen Gazon Service ontvang je niet alleen de juiste gazononderhoudsproducten op het juiste moment, maar krijg je ook persoonlijk advies en begeleiding gedurende het jaar. Dit zorgt ervoor dat je altijd een groen en gezond gazon hebt. Bovendien geniet je van exclusieve voordelen, zoals: een stappenplan per pakket, altijd korting op het gehele assortiment, snelle klantenservice reacties en belangrijke gazon-updates gedurende het jaar.

Welke abonnementsvormen zijn er?

De Groen Gazon Service biedt drie abonnementsvormen aan die op verschillende vaardigheidsniveaus zijn gericht:

  • Gazon Essentials – specifiek ontworpen voor de beginnende tuinier.
  • Gazon Plus – bedoeld voor de gevorderde tuinier.
  • Gazon Pro – gericht op de echte tuin experts.

Onze online keuzehulp, die een gedegen gazonanalyse uitvoert, kan je helpen om de beste keuze te maken.

Hoe vaak krijg je een pakket?

Ongeacht welk abonnement je kiest, je ontvangt vier keer per jaar een seizoenspakket. Deze pakketten bevatten de juiste producten die je gazon nodig heeft voor dat specifieke seizoen, zodat je het hele jaar door kunt genieten van een prachtig groen gazon.

Wat zit er in de pakketten?

De exacte inhoud van de seizoenspakketten hangt af van het type abonnement dat je hebt gekozen. Over het algemeen bevat een pakket echter vier soorten gazonproducten: graszaad, meststoffen, bodemverbeteraars en mosbestrijdingsproducten. Elk pakket komt ook met een duidelijk stappenplan om je te helpen bij het gebruik van de producten.

Hoe kan ik me abonneren op de Groen Gazon Service?

Het aanmelden voor de Groen Gazon Service is eenvoudig en gebeurt via ons online platform. Eerst voer je de gazonanalyse uit op de Groen Gazon Service pagina op onze site. Op basis van deze analyse ontvang je advies over de optimale abonnementsvorm voor jou. Je kunt het voorgestelde abonnement aanpassen naar je wens en eventueel extra’s toevoegen. Daarna voeg je de service toe aan je winkelmandje en ga je naar de checkout. Hier krijg je een overzicht van de kosten en ga je over tot betaling, waarmee de 12 maanden contractperiode ingaat.

Wat gebeurt er na het aanmelden?

Na je aanmelding ontvang je direct een bestelbevestiging en een persoonlijk behandelplan. Dit plan bevat gedetailleerde instructies voor het gebruik van de producten, evenals aanvullende tips & tricks voor een groen gazon. Binnen 2-3 dagen ontvang je je eerste pakket, waarna je kunt beginnen met het verzorgen van je gazon.

Wat is de minimale contractperiode?

De minimale contractduur voor de Groen Gazon Service is 12 maanden. Na de twaalfde maand wordt het contract automatisch verlengd en kan het abonnement maandelijks worden opgezegd. 

Kan ik mijn abonnement wijzigen of opzeggen?

Gedurende de contractperiode kun je het abonnement enkel op twee manieren beëindigen: door gebruik te maken van je wettelijke herroepingsrecht binnen 14 dagen na aanmelding, of door het contract te ontbinden tegen betaling van een afkoopsom van 50% van het resterende abonnementsbedrag (met een maximum van €250).

In het geval dat er gebruik wordt gemaakt van het herroepingsrecht en de eerste zending al geleverd is, wordt dit deel van de abonnementskosten gezien als een reeds geleverd deel van het abonnement wat niet wordt vergoed.

Wat is de opzegtermijn?

We hanteren een opzegtermijn van één dag voor de verlengingsdatum van je abonnement. Dit houdt in dat je tot één dag voor de verlenging van je abonnement kunt aangeven dat je het wilt stopzetten. Na de eerste twaalf maanden is het abonnement maandelijks opzegbaar.

Wat gebeurt er wanneer de contractperiode eindigt?

Wanneer de oorspronkelijke contractperiode van 12 maanden verstreken is, wordt je abonnement automatisch verlengd. Wij sturen je een bericht om je hierover te informeren en om te vragen of je nog steeds tevreden bent met onze producten en diensten.

Kan ik mijn abonnement op elk moment upgraden of downgraden?

Je kunt je abonnement op elk moment binnen de contractperiode upgraden naar een hoger niveau door contact op te nemen met onze klantenservice via hello@moowy.be. Het is echter niet mogelijk om je abonnement te downgraden tijdens de contractperiode.

Wanneer moet ik betalen?

Voor de Groen Gazon Service zijn er vier betalingen. De eerste betaling doe je bij de aankoop van de service. De volgende drie betalingen vinden gemiddeld elke drie maanden plaats, op het moment dat het volgende seizoenspakket verzonden wordt. Deze volgende betalingen worden automatisch geïncasseerd, waarvoor je bij de eerste betaling toestemming hebt gegeven.

Wat zijn de kosten?

De kosten voor de Groen Gazon Service zijn afhankelijk van het door jou gekozen abonnement en eventuele aanpassingen. Deze kosten worden vier keer per jaar in rekening gebracht, bij het verzenden van elk seizoenspakket. Het bedrag dat je per seizoenszending betaalt, blijft consistent gedurende de looptijd van je abonnement.

Hoe kan je betalen?

Bij MOOWY doen we ons best om een breed scala aan betrouwbare en veilige betaalmethoden aan te bieden. Momenteel kun je betalen met:

  • iDEAL
  • Mastercard
  • Visa
  • American Express

Als jouw gewenste betaalmethode er niet bij staat, neem dan contact met ons op via e-mail. We doen ons best om aanvullende betaalmethoden te accommoderen waar mogelijk.

Hoe vaak en wanneer ontvang ik mijn pakketten?

Je ontvangt vier keer per jaar een pakket van de Groen Gazon Service. Het eerste pakket wordt binnen drie werkdagen na betaling verzonden. De daaropvolgende pakketten worden in gelijke intervallen van ongeveer drie maanden verzonden, afgestemd op de seizoenen.

Hoeveel kost de verzending?

Goed nieuws – er zijn geen extra verzendkosten voor de pakketten. Deze zijn al inbegrepen in de prijs van ‘De Groen Gazon Service’.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Na iedere betaling ontvang je een e-mail met een track & trace-code, waarmee je de zending kunt volgen. Voor extra informatie over de verzending van je pakketten of voor onze specifieke verzenddatums kun je onze ‘Verzending en retouren’ pagina raadplegen, of contact opnemen met onze klantenservice.

Hoe worden de producten verzonden?

We versturen onze pakketten via PostNL of DPD in België en Nederland. Als je niet thuis bent bij bezorging, zal het pakket de volgende dag opnieuw aangeboden worden of bij de buren worden afgeleverd. We verpakken de producten in een stevige zak of fles om ervoor te zorgen dat ze ongeschonden aankomen en bij grotere bestellingen gebruiken we extra stevige dozen en vulmateriaal. Meer informatie over verzending en levering vind je op onze ‘Verzending en retouren’ pagina.

Welke kosten worden vergoed onder het herroepingsrecht?

Binnen 14 dagen na het afsluiten van een Groen Gazon Service abonnement kan je gebruikmaken van het herroepingsrecht. In dat geval worden de kosten van het niet-geleverde deel van het abonnement vergoed. Het geleverde deel van het abonnement wordt beschouwd als de redelijk te betalen kosten en wordt daarom niet vergoed.

In welke landen is de Groen Gazon Service beschikbaar?

Het abonnement ‘Groen Gazon Service’ is alleen beschikbaar en kan door MOOWY alleen worden uitgevoerd in Nederland en België. Je dient Nederland of België woonachtig te zijn en de de paketen kunnen enkel verzonden worden naar adressen in Nederland of België.

Ga naar www.moowy.nl/groen-gazon-service/ om de Groen Gazon Service als je in België woonachtig bent.

Vragen over het gazon? Kom er uit met onze AI tool!

Disclaimer: dit is een nieuwe functionaliteit die nog in de testfase zit. Het kan zijn dat de AI jouw vraag niet juist antwoord. Geef ons alsjeblieft een seintje door op de contact met ons op te nemen.

Disclaimer: dit is een nieuwe functionaliteit die nog in de testfase zit. Het kan zijn dat de AI jouw vraag niet juist antwoord. Geef ons alsjeblieft een seintje door op de contact met ons op te nemen.